Ääääääääntligeeeen!

Jag känner mig som Jafar (Yaffar?) i Aladdin när han tror att han fått med sig lampan från grottan. Men sen letar han i innerfickan och inte hittar den och bara: "Neeeeeeeeeej!". Jag hoppas att det inte blir så för mig! Jag har nämligen klarat teoriprovet för körkort! Äntligen! Med marginal! 58 poäng!

Jag kunde faktiskt inte tro att det var sant. I morse satt jag och grät - det är helt sant - över att jag hade en sådan ful och dum hjärna som inte bara kan ta in lite jävla information utan att det ska bli total kortslutning. Igår kväll köpte jag ett teoriprov på Internet och tänkte se hur mina kunskaper tog sig. 44 poäng. Av 70. Jag tänkte att det är lika bra att jag inte gör det här provet. Jag kan lika gärna åka buss i hela mitt liv. Jag gissar på att det kommer bli likadant när jag kör upp.

I alla fall, så kom jag typ fyrtio minuter för tidigt och anmälde mig i disken, och sade samtidigt att jag ville ta om mitt kort, eftersom att jag ser ut som en aspirant för kvinnofängelset på det. Tjejen bakom disken skrattade och bad om mitt personnummer så hon kunde se min bild. Då skrattade hon ännu lite till och sa: "Nej, men det här är väl bra, eller hur?". Men liksom. Är det hon eller jag som ska ha det där kortet tills jag börjar se för gammal ut med det? Är det hon eller jag som ska visa upp det i alla sammanhang jag måste legitimera mig? Nä, juste! Så låt mig ta om det! Det fick jag inte. Så nu kommer jag att få skämmas i tio år framåt, eller när man nu tar om kortet. Jag ska ha sönder det med flit så jag får låta göra ett nytt, och då ska jag spöka ut mig som en drag-queen så att jag ser lite sminkad ut på kortet. Nu ser jag malariasjuk ut.

Sen (i alla fall igen!) satte jag mig ner och tänkte läsa på lite innan provet (liksom come on, if you don't have it now, you'll never have it!), och mina händer darrade. Inte bara mina händer utan hela kroppen. Jag kom på mig själv med att tugga på tuggummit som om det vore en seg sena från en björn. Jag satt och rev mig omedvetet på underarmen, och grävde djupa hål med mina naglar. Jag rev upp skavsåret på min fot medvetet med hjälp av skon. Jag kunde knappt visa min legitimation för den slightly alkoholiserade tanten. Sen när provet började kunde jag inte klicka ordentligt. Jag dubbelklickade liksom hela tiden, och när jag var klar insåg jag att jag hade näsan ca 2 centimeter från skärmen och att jag inte rört på mig under hela provtiden.

När jag äntligen tog mod till mig och klickade på avsluta-knappen, tog det ett tag innan jag förstod vad som hänt. Eftersom att min hjärna gått till neandertalarapstadiet kunde jag bara urskilja färger, och jag såg till min lycka färgen grönt! Då insåg jag lite halvt att det gått vägen, det här. Och äntligen är det bara uppkörningen kvar.

Som om det var ingenting.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0