Rosa bandet och mörkt rum

Jag får hela tiden invitations på Facebook till Rosa bandet och att jag ska gå med och stödja dem. Jag ignorear alla. Det är inte det att jag tycker att forskningen inte ska gå framåt inom bröstcancer, men det är ju faktiskt så att de som får bröstcancer har en väldigt väldigt stor chans att överleva. Och det är ju bra. Så då tänker jag att det borde finnas andra typer av forskning man kan stödja. Där chansen att överleva är liten, behövs mer forskning om hur man kan stoppa den sjukdomen.

Inte det att jag inte tycker att bröstcancer är hemskt, och jag vet att många dör i det. Det är hemskt att det är en typ av cancer många, många kvinnor får. En dag för några månader sedan fick jag två besked om bröstcancer på samma dag (två olika personer då), och jag kände mig verkligen sänkt. Båda kvinnorna mår bra idag.

Det jag menar är att det är en sådan himla hype omkring bröstcancer och oktober månad och rosa bandet och olika designers som gör bandet, och folk som går omkring med dessa band på slagen på sina jackor, även killar! Och det är jättebra! Men andra sjukdomar då? Har de hamnat i skymundan?

Nu ska jag inte dra det här längre för jag vet för lite. Men snälla, skicka inga fler invitations om Rosa bandet!


För övrigt ligger jag fortfarande i sängen och dör lite långsamt. Jag använder Lambis näsdukar som en pundare. Det är tio stycken i förpackningen och de går på typ tio minuter. Så jävla äckligt. Jag har inte dragit upp träpersiennen, tvn har stått på hela natten och jag orkar inte göra någonting konstruktivt. Fast jag är tillräckligt frisk för att tänka att jag vill göra någonting konstruktivt.

Och idag, 12.30 kunde man få titta på Högvaktens hästar och sånt. Jag och mami hade tänkt att gå, men det blir ju lite segt. Hon har redan åkt till stallet och jag ligger och dör i Lexington. Tata.



Kommentarer
tess

Hehe... njaa jag håller nog ganska hårt i den väskan ;)
ha en skön fredag!
kram

2007-10-12 @ 13:30:48
URL: http://tessimone.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0