It must have been love...but tentan is over now

Hähä ja vad bra det gick... De första fem frågorna gick super! Jag kunde argumentera för olika morfologiska analyser och varför jag föredrog den ena framför den andra och så vidare...

...men vänta! Inte hoppa händelserna i förväg! Så här gick det hela till: en och en halv timme innan tentan började åkte jag hemifrån. Det borde räcka. Tycker man ju. Men hela gröna linjen var en gröt, det gick sååå segt! Så tio i fyra stod jag på T-centralen och såg ett Ropstentåg åka iväg. Och det var ju bra, då kommer ju ett Mörby centrumtåg snart. Säkert, om sex minuter stod det. Och det tar precis tio minuter att åka till Universitetet. Och kanske fem minuter att gå. Jag med mina fantastiska skills i matte kunde räkna ut att detta var en ekvation som inte gick ihop.
Så jag sprang upp för rulltrappan (som självklart och givetvis var trasig och stod stilla) och ut på Vasagatan och tog en taxi. Men först fick jag välja mellan två taxichafförer som båda erbjöd sig att köra mig.
- Okej vem av er kör snabbast?! (jag)
- Han! Båda pekade på varandra. (taxichafförerna)
- Men på allvar, jag har SKITbråttom! Jag har en tenta som börjar om sex minuter och jag måste åka NU! (jag)
- Okej, det är jag. (Ena taxichaffören)

Så en minut över fyra sprang jag in som en dåre i A-huset. Jag bokstavligen slirade in på mina klackar i tentasalen och sprang in och satte mig på min plats. Självklart hade jag glömt att hänga av mig, så ena tentavakten fick komma upp och hämta mina grejer och hänga upp dem åt mig. Sen tappade jag mitt Försvarets, som rullade ner flera meter och mina läppar var jättetorra. Jag hade med mig en Pepsi Max som jag drack frenetiskt av och gjorde mig helt sjukt kissnödig (hade inte hunnit gå på toaletten innan) och stiften i min blyertspenna tog slut. Så ja. Tentan gick super, tills jag kom till den största frågan, 16 poängsfrågan och inte hade en aning om hur jag skulle svara.

Jag älskar tentor.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0