Hoppning i regnet

Jag är fortfarande sjuk. Sådär att jag hela tiden känner av det, men inte kan säga vart felet är någonstans.

Idag började nya delkursen, språkpsykologi. Vi alla fick en smärre chock när vi fick veta vad ena huvudboken kostade: 1000 kronor! Till och med lagboken är billigare! Och då är det ändå Sveriges lagar vi talar om. Jag fick lite hjärtsvikt. Fast jag planerar att be snällt till pappa så kanske han hjälper mig, min ekonomi totaldör ju av sig själv ändå, och då behöver jag inte en såndär dyr bok. Fast nu har jag i alla fall köpt den. Vill man vara smart får man lida pin, eller hur gick det nu igen. Psychology of Language. Jag ska läsa varje ord i den där boken, för att få valuta för pengarna!

När jag kom hem idag efter skolan, klockan var väl runt tolv, så gick jag och sov middag, tänkte att jag inte behöver ställa klockan (or did I?) så jag vaknade halv fem! Fyra och en halv timmes sömn, det är ju som en halv natt! Eller till och med en hel natt för vissa!

Vi åkte till stallet alla tre (Fanny sjuk och förkyld, ingen hit att rida då), och jag ställde upp hinder och lite galopp/avståndsbommar på marken, för att liksom kolla hur stor galopp hon har. Det gick superbra som vanligt! Hon är en riktig storhoppare lilla Saga. Men första språnget blev hon lite vild, hon tyckte det var så roligt! Så det blev ett helikoptersprång och jag flög en halvmeter ur sadeln, och sen passade hon på att sparka lite bakut och fippla, men jag satt kvar.

Nu är jag helt slut igen, så jag ska duscha och sova! Ledig imorgon!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0