En storslagen begravning

Jag har bestämt hur min begravning ska vara. Det finns två olika sätt den kan vara på: jävligt rolig, eller fruktansvärt sorglig. Det lutar lite åt rolig. För jag är ju ganska rolig hö hö.
Det ska vara lite sådär att "haha ja, kommer du ihåg när hon..." och sånt. Folk ska dricka champagne och vara glada. Sen ska jag ha på mig det guldhjärta jag fick när jag föddes (det som jag tuggat på). Det knyter ihop säcken ganska bra. Så vill jag ha på mig någonting rosa.

En skum grej är att jag tänker att jag dör ung. Jag kan ju inte spela Kents "Celsius" när jag är 91. Eller det kanske jag visst kan. Men klart att jag kan dö jättegammal också, det får funka. Då ska alla tycka att det var "bra" att jag dog. Att jag gjort allt jag skulle i mitt lilla Sofia-liv och att det var klappat och klart.

Sen vill jag ha massa folk också. Många många. Dramatiskt ska det vara också. Gärna lite skandaler (fast det blir det ju nästan alltid på begravningar, eller? I alla fall på tv).


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0