Leda och slentrian

Den här veckan hemma har varit grundligt trist och B. Eller inte så, det känns ju elakt, men och jo det är ju klart vi har ju varit och provridit Elvis, och han var ju såklart världens bästa häst. Jag har (förlåt brölis) aldrig ridit en så bra häst. Och på onsdag ska jag hoppa honom för Cribba. Om han har fått på sig skon (hästen alltså).

Nej men och sen då? Orkar inte gå ut, för det är bara tråkigt. Jag och Camilla satt och diskuterade Stockholms B:iga uteliv om man jämför med...ja alla övriga länder. Här handlar det enbart om att ställena ska tjäna pengar, inget annat. Eller jamen det fattar väl jag också att man måste tjäna pengar. Men det är så fruktansvärt stelt och uppstyrt allting. Jag är trött på rikast-vinner-leken. Den är bara barnslig och löjlig och jag blir rädd och trött när jag tänker på alla feta gamla gubbar som fortfarande vill leka.

Eller så är det bara jag som blivit bitter?

I alla fall så åker jag tillbaka till Nice om några veckor. Can't stand den svenska icke-sommaren.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0