Rosa och blått

Idag skulle det vara vår. Men det var igår vårens face tittade fram. Visserligen sjunger alla vårfåglar för fullt, men de lurar ingen... Eller jo, faktiskt, för termometern visar på 8-9 grader. Varmt. Inte kallt. Härligt!

För att hylla denna vårdag (som egentligen var en regnig dag) åkte jag och mamma en lite biltur. Jag körde, jag kör väldans bra, om jag får säga det själv hö hö hö. Först åkte vi till Regina och hennes stall som ligger hemma på hennes gård (avundsjuk, who me? naah) och klappade lite på hennes fina Frieserhäst och hämtade våra osnygga mattor som hon tvättat. Jag hade på mig rosa velour ziphood och blå väst! Och vita/rosa Adidas. Yeey!
 image23
Så här ser en Frieserhäst ut just for the record.

Sen åkte vi vidare och slängde massor av kläder till en sån här klädinsamling, jäklarns skönt att bli av med grejer! Sen berättade mamma att hon slängt med ett  gammalt duschdraperi. Fräscht. Vem fan ska använda ett duschdraperi?! Som inte är nytt? Haha någon får väl användning för det någon gång. Kanske när man ska plasta in något som inte får bli dammigt. Eller att göra schabloner med? Well folks, it's out there nu! Klart att användas! Maha...

Sen åkte vi hem. Nu är vi hemma och jag planerar en simpel måndagsoutfit med ljusblå och vitrandig Tigerskjorta, kanske sköna Sevenjeans och jaaa jag vet mina andra fina 2handskor med rosetter på? De där som är i storlek 41 men som jag envisades med att mina fötter "växer i". Fast jag är 21. Snart. Och slutligen Guessparfym. Aj lajk.
Juste, fick höra, apropå ålder detta: "Men guuuud du ser ju mycket yngre ut! Typ 17-18!" Hm...tack! Eller? Det kanske är bra att se barnslig ut.

Nu ska jag plugga grammatik (och, for your information, så grävde jag fram min gamla grammatikbok från Uppsala, och den var ju tusen gånger bättre second time around! Faktiskt - och jag ljuger inte - så fattar jag allt mycket bättre nu)! Vad gäller satser och satsdelar ska jag be The Italian Boy om hjälp. I sann Felicityanda. Wish me luck!

Tata!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0