Nej, du får inget av mig

Jaha. Den Italienska Ponnyn såg bättre ut idag. Visserligen är jag inte så mycket för typ kängor, men det får väl gå. Eller? Fast sen tänker jag att han kanske är världens tråkigaste människa, som bara pratar om sig själv och sina typ studier. Han bad om att skriva mitt namn på Hebreiska (ni vet, det där språket "ingen snackaaar!") idag. Lite nerd-varning. Men vem är jag att döma? 
Well, jag får väl bara vänta. Kanske jag inte tycker att han är snygg, utan bara minst ful? För vissa jag ser i skolan är dösnygga, men de ser jag aldrig igen för det går så väldigt många i där...

Idag stod jag inne på Pressbyrån och skulle handla lite, och kvinnan framför mig ska handla en bussbiljett. Det saknas pengar och hon vänder sig om.

- Jag får låna 50 öre va?

Två anledningar till att jag sa nej:

1. Låna, säger du? Låna. Okej, då skulle jag vilja att vi bestämde tid och plats right now så jag får tillbaka dem. För jag "lånar" ta mig tusan inte ut några pengar till någon jag inte känner. Jag tar ditt nummer. Punkt.

2. För övrigt har jag inte en krona i min plånbok, för jag sparar dem hemma. Jag går inte runt med en massa mynt för jag behöver dem inte, och jag har dem verkligen inte för att hjälpa idioter som litar på omgivningen att de ska täcka in när de inte fixar pengar på eget sätt. Hey, jag jobbar faktiskt. Ever heard of it?

Annars har dagen (faktiskt) varit bra. Jag fick Svenska Akademiens språklära, vilket innebär sträckläsning i panik. Känns bra. Jag gillar pressen, det får mig att lyfta my butt och actually göra något.

Insåg att jag bara har ätit frukost idag, runt åttatiden. Kan vara dags att äta något mer. Men jag är ju inte hungrig? Och om man inte är hungrig blir det bara till fett kanske. Maybe...

Näpp, titta klart på Felicity nu! Ciaoho!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0