Lekplats

Just nu sitter jag på mammas jobb. Hon jobbar, som jag kanske redan har sagt, på kriminalvårdens utbildningsenhet i Liljeholmen. Och här sitter jag. Följer med mamma till jobbet. Det är faktiskt jättkul! Massa snygga elever, i rätt ålder.
Anledningen till att jag är här är att internet inte har kopplats om till nya huset, så vi är internetlösa, men jag har insett att det ger mig väldigt mycket tid över. Till normala saker (visserligen låg jag i soffan igår och tittade på tv i fyra timmar, det är inte så normalt kanske). Men, jag behövde internet till uppgiften vi skulle göra i skolan, populärisering, vilket kort innebär att man skriver om en vetenskaplig text till något mer lättare. Jag valde läromedelsaspekten. Jag skulle skriva om svenska språket och dess grammatiska struktur och språkets historia. Ganska ironiskt, med tanke på att jag med all säkerhet spikade ett välförtjänt U på grammatiktentan. De finns att hämta nu, jag undrar om det ens är värt att titta på skiten. Men i alla fall - jag skulle rikta mig till de som går i åttan eller nian. Jag skrev med korta meningar. Så det är lätt att förstå. Nästan så att de som inte kan svenska förstår. Svenskan är ett svårt språk. Med många ordböjningsformer. Kill. Me.

Huset är i alla fall jättefint och vi har nu sovit två nätter i det. Jag är överlycklig att jag äntligen återförenats med min TV. Det är jag och insomningstimern som har ett förhållande.

Happs. Imorgon är det skola, sen ska jag jobba. Wihu. Spännande jobb det där. Ger bra betalt dock, och det är ju bra om jag ska till Nice och röja runt med Den Förlorade Systern.

Tata


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0