Ki-ih-ih-ih-ill meheeee

Hej jag heter Örjan och jag ska flytta. Imorgon ska allt vara borta. Faktiskt har en amazing skillnad gjorts i mitt rum! För närvarande är det bara jag, bokhylla, säng, skrivbord och TV kvar. Alla lådor är tomma, skåp tömda och gardinerna nedplockade. Det blir spännande om jag inte får upp träpersiennen imorgon, då får jag sova med solen stekandes. Men det går inte. Inte alls, hellre sover jag utomhus.

Mamma är iväg och köper pizza för det är ingen som orkar laga mat. Imorgon har vi beställt mat (iransk - so good!) så att vi slipper bjuda fyra hungriga finska karlar på vår egen mat (men hej snåljerker, men jag menade bara att de blir aldrig mätta. Palla köpa råvaror och stå där och hacka). Och tur för mig är att de har med sig en hel låda (!) med karelska piroger från det braiga landet. I julas köpte jag aldrig med mig några, resväskan var helt proppfull. Men nu kommer de med en skåpbil och jag räknar med att de fyller den med mina älskade piroger, som jag är uppvuxen på. När jag har dem i närheten äter jag piroger till frukost, lunch och till middag. Jag blir aldrig trött på dem! Yeee haaa!

Annars då? Jo, det är Legally Blonde på SVT1 ikväll klockan nio, och jag väljer helt rätt och slätt bort utgång framför den filmen. Jag älskar den! Jag måste köpa den. Eller båda filmerna! Men det spelar ingen roll om man har någon film hemma, alltid när den går på TV måste jag titta. Det är ganska knäppt.

Jag är trött på att flytta. Mitt i Simpsons var jag tvungen att släpa mig upp för att åka till huset med kläder och böcker och skivor. Jag vill inte ens ha skivorna, de ligger ju inne i iPoden? Kanske ska lägga in massa ljudböcker också. Fast haja om människan som är uppläsare är dålig. Typ betonar saker fel. "Jörgen gick in i BILEN men Barbro stannade kvar" när det skulle vara "JÖRGEN gick in i bilen, men Barbro stannade kvar". Jag skulle bli galen och bli tvungen att söka upp uppläsaren och tala klarspråk.

Ja. Sidospår. Anywho. Nu är jag hungrig som en gammal get och måste utfodra mig själv.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0