Ett tidsfördriv att dö för

Den spännande följetongen om mitt pluggande fortsätter. Idag har jag spenderat hela....tamtarataaa...1,5 timme med näsan i boken! Jamen det är ju fantastiskt! Vilka framgångar, vilken succé! Great job man! För på något sätt bestämde mitt överjag, eller kanske underjaget, att jag skulle titta på Entourage. Hittade inte säsong 3, utan fick ta 2:an igen. Men hey, det gör inget! Jag pluggar ju inte! Då kan jag titta på David Lynch mest bisarra produktion i 8 timmar om det så krävs. Vad ska jag göra? Vem kan hjälpa mig? Mamma? Pappa? Emelie (no can do, hon åkte till Thailand imorse), Gud?! Jag gör vad som helst.

På allvar. Jag skulle kunna skära av mig min lilltå. För övrigt vill jag bara ställa en fråga rakt ut i universum: Varför förstår jag allting annat i denna värld, förutom matte och grammatik? Jag får ju jättebra betyg i allt annat! Vad har jag gjort mot vem för att förtjäna detta liv i rännstenen? AAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHH! Jag förlorar förståndet (som om jag någonsin haft något).

Nu ska mamma flytta saker till huset igen. Hon har blivit som en hamster i bur. Jobba-packa-flytta. Jobba-packa-flytta. Och givetvis har vår familj belönats med skåp och lådor som bara av sig själv fyller på med grejer så fort man plockar ur något. Vår bokhylla refillade sig själv, efter att ha varit halvtom. Det är lite loosing-my-mind i sig självt.

Varför skriver jag ingenting kul någon gång? Allt verkar vara så jävla dystert och hemskt i min värld. Men så är det ju inte. Jag har jättekul när jag får psykbryt på katterna, till exempel. Inget bra exempel. Men, när jag tittade på Entourage - det var kul. Allt jag egentligen vill, är att inte ha tenta imorgon, och gå ut ikväll. Och i morgon och på torsdag och fredag och resten av mitt liv. Nej men det är ju ännu knäppare. Men jag vet inte...handla lite jävla godis. Ah! Det ska jag göra! Det piggar upp!

Då kan jag plugga!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0