Ta tatam dadadadam

Kaosig dag. Kaos. Var på den där resturanggrejen igår i Kungsan. Och det var precis som jag hade föreställt mig. Jag har inte varit där tidigare, just för att jag gillar inte sådana "evenemang". Kärringar och gubbar är typ packade, pack och tattare går runt och frågar om de får ta ölglasen man druckit (jävligt äcklig) öl ur, och NEJ jag vill ha mina 5 kronor själv. Maha. Jag åkte hem tidigt, de andra skulle gå vidare och dricka mer öl. Uhaa...

Så i alla fall höll jag mitt tal idag, läraren vågar inte ge mig annat än brabrabra kritik: "Jag har satt T-R-E utropstecken!" Jaha, väntar du dig en guldstjärna på lönebeskedet eller? Eller får jag en guldstjärna? Eller ännu bättre, jag skiter fullständigt i dina utropstecken, vet du vad som skulle göra mig riktigt nöjd? Ett VG. Ett VG för the love of god.

Sen åkte jag hem och dog i sängen, tills Annelie ringde och bara: "Jaha var är du?" Ehhhhhhhh.... "Har du glömt?" Ja. Jag skulle ju passa hennes barn ikväll. Så jag sprang ut med halsen i andan eller nåt sånt och kom dit och höll på att elda upp deras hem. Det är sant. Först stekte jag pannkakor på gasspisen, men efter att smöret fattade eld i stora lågor (hur fan kan smör börja brinna?!) bytte jag till induktionsplattan. Som antagligen var smutsig, för plötsligt fattar själva plattan eld, UNDER stekpannan. Barnen blev facsinerade och sprang fram, jag kastade iväg dem för att jag höll på att börja storgråta av rädsla. Vad i helvete gör man när plattan brinner och pannkakorna blir brända? En sak som jag inte gjorde var att ringa till mamma, vilket är ett enormt framsteg för mig. Jag dog.
Därefter kom pappan hem och ville ge mig pengar. Jag avböjde. Hur ska jag kunna ta betalt för att mamman blev superstressad och försenad och att jag nästan satte eld på hela huset? Bara sjuka människor betalar för sånt.

Nu sitter jag i alla fall hemma och är trött. Tittar på någon riktigt risig film på trean om någon brud som får cancer.
Jag ska hoppa in i duschen och tvärsomna.

Tata


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0