Mr Handyman

Javisst, jag talade minsann med Carl-Oskar på Telia. Så nu fungerar vårt internet igen. Efter typ två månader. Av torka. Men hey, jag är ju inte den som klagar. Men om man gör det - klagar alltså - hos Telia, då är de inte snälla, men de är jättesnälla om man bara vill ha hjälp med enkla saker. Vi ska nog ändå inte ha Telia.

Well, så hur går det i Elvis-dealen? Han ska bara veterinärbesiktigas (på torsdag) sen är han vår! Yeehaaa! I nyaste ridsport var det förresten en artikel om Cribba och om unghästhoppning. Uh han är så snygg. Men mamma typ tolkade det som att jag var helt kär i honom: "Jaha...så du är intresserad av Cribba du..". Men nej!!! Eller jo, fast nej ändå eftersom att man inte är intresserad av en kompis ex. Typ. Kompis och kompis förresten. Tjejen som är dotter till ägaren av det stall vi hade vår häst i. För typ tre år sen. Close relation.

Idag är det fredag. Jaha frågas det då, som om fredag skiljer sig från någon annan dag i mitt liv. Jag gör ju ingenting längre. Jag orkar inte ens dricka någonting. Mamma sa att jag fick ta vin när hon var borta. Jag gissar på att hon räknade med att jag skulle ha spritfest (hihi) och kom tillbaka och synade vinförrådet noga. Tyvärr tyvärr mamma, sa jag, jag har bara tagit ett halvt glas. Det var i söndags. Men det känns riktigt bra att inte dricka, för jag är mycke mindre uppsvälld (fräscht ord) och känner mig väldigt fräääääääsch. Idag ska jag i alla fall till stadsbiblioteket för att leta rätt på tidskriften Språk och Tid. Om ni inte vet vilken tidskrift det är (you lucky bastards) så kan jag tala om det. Det är den tråkigaste, fulaste och mest genomplågande och tortyrande tidningen i hela världen. Förutom att det inte är en tidning, för sista numret kom ut typ 1846 och sen dess har någon stackare gett ut dem i bokform, typ två tidningar i varje bok. Artiklarna är i stil med: "Bakrecept; från nu (1846) och ett sekel tillbaka". Döda. Mig. Långsamt. I mean, for the love of god, VARFÖR?! Den ständiga frågan.

Men jag ska inte vara sån. På torsdag är det slut. Två lektioner kvar med Mr Johan-think-he-knows-it-all.

Mamman kom hem igår från Nice. Med sig hade hon ett kit med i.d smink. Det är ju som alla vet ett mineralbaserat smink som är så bra för huden att man kan sova med det. Det är så bra så bra så bra att det ser liksom inte ut som att jag har sminkat mig, bara att huden är fin. Fast sen måste jag som alltid ha på mig ett Dolly Parton-lager med rouge. men det är mitt problema.

Tata


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0