Laga mat

Jag har för första gången i mitt lilla liv fixat till en oxfilé. Hell yeah. Det var så äckligt att jag var tvungen att tvätta händerna efter varje gång jag tagit i den. Fatta att det är en Mu's muskel man står och tar i. Haja vad ont det skulle göra om Mu fortfarande levde om man skar. UHU vad äckligt! Sen marinerade jag den med världens godaste Personal-marinad, vet inte vad det är för någon men I tell you: det gör inget, och den är jättegod. Yummie. Till efterrätt vill jag har maräng sviss. Hehe hur man nu stavar det.

Och potatissallad. Tänkte vi. Vårtig potatissallad. Nä vårig var det visst. Men den var äcklig, allt var äckligt. Vi gör en egen variant istället.

Imorgon åker Asna hem. Bu. Imorgon åker jag och mamma till Sala för att titta på en häst. För det sket sig med Elvis, han gick inte igenom veterinärbesiktningen. Bu igen. Oväntat inte.

Och jag mår bättre, men inte helt. Bu som fan för att vara sjuk.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0