Mamma gör en parkering

Goddag.

Sitter ute på altanen eller vad man ska kalla det. En grej utan för huset, där ingången är. Det blåser kallt men är soligt. Jag har ont i magen. Om jag höjer blicken ser jag mamma som gör en parkering. Hon har ingen grävskopa, ingen asfalt och inga sågar. Hon har en sax i handen som hon klipper bort grenar från buskarna med. Så att det blir ett hål i de enorma syrenbuskarna. Det ser ut som om ju mer hon klipper, desto mer växer syrenerna. Hon ser ut att vara en dvärg bredvid basketspelare. Där ska i alla fall bilarna parkeras, i ett hål i buskarna. Hehe. Hon klipper bort en gren, får en rynka mellan ögonbrynen och tar ett steg bakåt. Sedan attackerar hon buskarna igen, och gör om allting på nytt.

Ont i magen. Jag har för första gången i mitt liv stekt renkött. Inte sådant man köper i affären, utan en riktig ren. Ren. Men, jag tror min mage chockades lika mycket som jag av den oväntade måltiden. Världens magknip sen lunch. Barnen jag passade verkade tycka att allt var normalt, typ att pappa tog med sig bössan och gick ut en sväng, för att återvända med en ren slängd över axeln. Finns det ens ren här? Eller är den fraktad från samerna? Kanske en present.

Nu ska jag återvända till min sköna säng och njuta av den resterande lediga dagen.

Hej!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0