Well, now I know

Vad duktig jag är i skolan! Har suttit här nu och skrivit klart uppgiften som ska lämnas in i morgon. Och jag måste bara säga hur bra jag är! Toppbetyg, utan tvekan. Fast det är när man känner så som det går åt helvete. Fast det tror jag inte. Vi får väl se.

En annan sak som gör att jag är duktig för att jag skrev klart uppgiften är att jag gjorde det samtidigt som jag inte alls mår bra. Var ute och åt i fredags och blev matförgiftad. Inte helt ok! Jag mådde liksom lite illa efter middagen, men tänkte inte så mycket mer på det. Så åkte jag hem och sov några timmar och gick upp på lördagen och skulle jobba. Men det gick inte. Jag låg inne i badrummet och....körde buss, helt enkelt. Men jag tänkte fortfarande inte på det (hur trög får man bli?), men på jobbet blev det samma visa, jag fick springa till toaletten och hulka som en räv, gjorde det 4 gånger på 20 minuter. Jag blev liksom bannlyst för alla trodde att jag hade vinterkräksjukan, fast jag försökte förklara att jag egentligen inte kände mig så sjuk, bara väldigt illamående.

Idag jobbade syster Fanny åt mig och jag fick chans att reparera vår dator som varit sjuk den med i ett par dagar. Sen ringdes jag lite med min kära granne, och hon berättade att äldsta dottern är dösjuk i just vinterkräksjukan. Jag vägrar gå utanför dörren i rädsla för att stöta på någon av dem. Hulk. Jag mår fortfarande illa och undrar när det släpper. Jag ska liksom åka buss imorgon. Tänk om jag bara kräks rakt ut och ner på golvet?

Nu har jag i alla fall skickat iväg mamman för att inhandla ett stycke linjerat block (för maximal utdelning och inlärning av studier) och ytterligare en burk Ben & Jerrys Caramel Chew chew. Det är sååå gott! Ikväll ska Fannyn och jag myyyysa och titta på film, hade jag tänkt. Nu måste jag hulka lite. Hulk hulk hulken.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0