Tänk om

Ibland måste jag tänka på vissa saker för att inte glömma bort dom. Det är saker som jag alltid glömmer. Eller saker, det är snarare namn på personer och platser.

Som expempelvi:

Niklas Malmborgs mamma heter Karin (Det här har jag tänkt på i snart 10 år. Det är sant. Jag känner inte Niklas, jag gjorde det inte ens för tio år sen.)

Frida åkte till Makedonien (Senaste tidens nattbryderier)

Emelies tyskalärare i sjuan hette Tyra (Tyra Tyrann)  (Kom häromdagen, måste tänka på det minst tio gånger om dagen)

Robin heter Strandberg i efternamn, inget annat (Fick totalblackout idag när jag pratade med honom idag, han blev arg)

Jag bor i Vita Huset, ingen annan adress (Om jag är bortrest måste jag hela tiden tänka på min adress)

Min portkod måste jag säga högt för mig själv, annars kommer jag inte ihåg den (Faktiskt riktigt jobbigt, och jag kan bli ståendes länge innan jag kommer på den, trots att det har varit samma i ett år ungefär)

Det är nog något fel i mitt huvud. Kanske en bit av hjärnan som saknas. Den bit som liksom håller reda på allting, den som gör att man alltid hittar hem och så. Jag är ganska oroad över mitt tillstånd, kan man bli senil i 20års åldern?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0