Den här dagen kommer aldrig igen

Ibland kan jag bli lite obehagligt rädd och inte känna att jag har kontroll över mitt eget liv när jag känner att dagarna bara går. Varje gång jag går och lägger mig inser jag att det var inte så länge sen jag låg i den där sängen med dom sängkläderna (måste byta. Fy fan vad tråkigt det är.) sist. Men eftersom att jag uppskattar min säng så till den milda grad att jag skulle dö för den, så känner jag mig inte ledsen över det.

Det jag känner mig ledsen över att just den här dagen, idag 9/1 2007 kommer jag troligtvis inte komma ihåg alls. Jag kommer förresten ihåg mindre och mindre nu. Jag tappar namn på platser, människor och saker. It scares me.
Men liksom idag. Jag jobbade. Åt lunch, jobbade lite till och grälade med mina arbetskamrater. Störde mig på kunderna. Precis som alla andra dagar. Jag måste börja plugga. Den 26 börjar det. Tentaångest, fattiglapp för att böckerna kostar 27 miljoner styck och en jävla resväg till Sthlms universitet. Jag ska först köpa en lägenhet.... på Odengatan (jag har gett upp huset på Ibiza). Den brukar jag inreda i huvudet när jag ska sova.

Jag ska ha min stora jättesäng kvar. För det ska vara en tvåa. Det ska vara högt i tak och en kakelugn i vardagsrummet. Trägolven ska vara oljade, inte lackade. Soffan i vardagsrummet ska vara vit och fluffig (jag spiller aldrig typ ostdip) och mjuk, så folk kan sova i den utan att känna att det är en jävla soffa man sover i. Jag ska ha en stor tv på väggen, med världens ljudanläggning från Bose, sen, sen seeen ska jag ha ett finfint akvarium. Jag har aldrig haft ett i hela mitt liv men fan vad jag har längtat. Fast jag behöver inte rengöra det för det är fiskar som rengör sig själv.
I alla fall. I köket ska allting vara rostfritt och inget kladd. Jag ska ha ett litet bord för egentligen äter jag i vardagsrummet där matsalsmöbeln ska stå. Oj förresten, det måste vara en trea, för jag måste ha ett rum med bara tv, soffa och dator, och i det andra rummet ska matsalen vara. Den ska ligga i direkt anslutning till köket och alla ska bara älska att vara hemma hos mig. I sovrummet ska jag ju som sagt ha min braiga säng, sen ska..... äsch orka.

Nu ska jag vila mitt infekterade sinne från världens plågor.
Ciao


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0