----

Jamen idag var ju registreringen. Och jag måste säga att Uppsala universitet är så fint jämfört med Stockholms. I Uppsala har alla institutioner egna, vackra byggnader, som är gamla och fina. I Stockholm (nu vet jag ju inte helt helt hundra eftersom jag var där första gången idag) ligger nästan allt i samma fula, blå byggnad. Snyggt. Massa salar i en lång korridor.

Och jag måste säga: fan vad snygg jag är. Jag hade ingen aning om att jag var så good looking. Och smal! Jag är en utmärglad räka om man jämför. Med vissa. Och här kommer en viktig grej. Om man vet med sig (vilket många inte gör) att man har tjocka vader, då tycker jag inte att man har stuprörsjeans och typ stövlar utanpå jeansen som sitter astight. Det är bara inte snyggt. Ugha. Rumpan ser ju totalt enorm ut.

En annan grej: det var en tjej där (som ser precis ut som Johanna, scary) som liksom verkade hata mig från första stund. Vad har jag gjort? Hon liksom tittade uppåt bakåt mot mig hela tiden och gav mig arga blickar. Med sin fejkplånbok. Nej usch vad elak jag är  (men så var det!), men jag förstår inte varför hon tittade så elakt mot mig. Jag kontrade genom att ge henne ett bländande leende, men då tittade hon bara bort och trippade iväg med sina stövlar-utanpå-jeansen mardröm.

Well, nu ska jag lägga mig i soffan precis som vanligt. Gulpa.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0