You talking to me?

Jag är en hyfsat normal människa. Jag försöker leva ett normalt liv, vilket innebär att jag pluggar, går ut, träffar mina vänner och betalar mina räkningar (i tid!).

Men det är en sak jag inte tål. Folk som inte kan acceptera att de har fel, som kan be om ursäkt och stå för det de gjort.

Jag rastar min hund. Allt är normalt, jag går ett varv runt slottet och Ollie nosar och har sig. När jag nästan är hemma kommer en galen tremeters grand danoi(s?) springande mot min tre äpplen höga hund. Liksom någonstans är det fel. Min hund springer aldrig ifrån mig, han skuttar bredvid mina ben hela tiden. Därför behöver jag inte koppel.

Men, nu kommer den här jättehunden emot oss i rasande fart och jag blir skiträdd, för Ollie kan bli slukad på tre röda om jag inte plockar upp honom vilket jag gör (även ett lady-skri ger jag ifrån mig "iiiiiih!"). Killen som äger hunden hojtar "Neeej det är ingen faaaara han är såå snäll såååå!" Nej, för det är en hanhund. Och även om det är en snäll hund så är inte min det (han vet inte om att han är liten), och då kommer storhunden känna av det och bli fientlig = döden dö för Ollie. Alltså hojtar jag tillbaka att han kan ju koppla sin hund, vilket NORMALA människor gör när de kommer till en ny plats eller park med sin muterade giant dog.

Vad händer? Killen får ett psykbryt på MIG för att jag inte har koppel på min hund! Ursäkta, förlåt jag hörde inte riktigt? Så du ser det logiska i att jag ska ha min hund kopplad så din kan springa lös och attackera min? Är det så du menar? Jamen nuuuu förstår jag! Jäkla resultat av tredje generationens inavel.... Nej du...
Cool som jag var skrek jag "men förihelvete jag bor här!" Sen tänkte jag, jaha ja, så jag bor här - i slottet? Pinsamt.

Varför kunde han inte bara: "Oj! Jag ber om ursäkt, han sprang iväg så fort jag öppnade dörren!" Då hade jag förmodligen bara sagt "hoppsan" eller något. Nu förkortade han istället mitt liv med några timmar. Jag rastar min hund fyra, fem gånger per dag i den där parken, och han kommer dit som någon söndagspappa med en konstig hund och tror att han äger hela stället. Jag får chills, jag får astma och jag får utslag!!!

Måste mörklägga mitt rum och vila några timmar.
Ciao!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0