Hört att Kate Moss gör det

Hola!

Än har jag inte dött i alla fall. Kanske är jag inte ens på god väg? Fast troligtvis kommer jag tyna bort till nästan ingenting (citat Ursula, Lilla Sjöjungfrun)! Blåsan i munnen (så jävla fräsch fakta) är kraterstor och det leder (o)lyckligtvis till ett kraftigt minskat matintag. Jag åt en litenliten lego-i-kvadrat-bit av mammas fantastiska lasagne, som hon gjort på ett annorlunda sätt idag, så den var ännu mer fantastisk. Till det åt jag litelitelite sallad. Grönsallad, that is. Det är svårt att utfodra en halvkilos kanin på den födan. Trots allt är jag glad. Fast vem blir tränad av att äta mindre? Har jag aldrig hört. Däremot har jag hört att det är bra för hälsan att träna, men om jag aldrig blir frisk kan jag ju inte börja träna? Ond cirkel, ond.

Tentan idag gick bra. Tror jag. Faktadelen var lätt, det svårare - som egentligen inte kändes svårt (varningstecken?) - var dialektutdragen och taltranskriptionerna. Det är ganska svårt att geografiskt placera en dialekt enbart genom att läsa den. Exempelvis: "Sysslolöys". Var placerar man det? Mitt svar var i alla fall att i Gotländska mål har man många sekundära diftonger på vokalerna, vilket ger ett speciellt uttal som är karaktäristiskt för just gotländskan. Men vad vet jag? Jag kan ju inte veta om man kanske pratar så i Kalmar, eller i Halland. Jag har aldrig varit där. Fasen. Men jag och Camilla verkar ha svarat likadant. Konstigt vore annat, eftersom att vi har pluggat ihop. Well.

Imorgon börjar min favoritkurs - grammatik. Det är nästan värre än matte. Det är så svårt!!!

I alla fall fick jag kommentarer om mitt drömska, lila nagellack idag. Jag visste det, det skulle ge tur!

Godnatt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0