Gnnnn

Snart brister det. Snart blir jag galen! Jag menar galen, som i mental person, som i ko-ko. Som han i Falling Down (se den, världens braigaste film).

På något jäkla sätt har jag blivit administrativ assistent utan att ha sökt jobbet eller ens velat ha det. Vi kan börja med igår. Någon gubbe kommer in exakt  en halv minut i åtta (affären stänger åtta) och frågar mig om hur bussarna går. Hur bussarna går. Antagligen förväntade han sig att jag skulle rabbla upp hela tidtabellen från ca 19 och framåt åt båda hållen. MEN PRECISERA DIG GUBBJÄVEL!!!! sa jag inte. Jag frågade när han ville åka och vilken tid (jag går in för mitt jobb, sorry ass). Jamen så sa han då och jag svarade, och med tanke på att han just missat en buss med fem minuter, var det ungefär en timme kvar tills nästa skulle gå. Då blir han typ sur! På mig! Muttrar något om "jävla ställe mrrmrr". När folk gör så får jag lite blackouts. Hur kan en person PÅ RIKTIGT bli sur för att det är hans eget ass som missat bussen? Får jag fråga, vad har jag med saken att göra? Tell me.

Sen är det alla möjliga tjänster jag gör folk. Eller som folk får mig att göra. "Jag kan betala taxin!" hojtar någon - "fast oj, du måste knappa in mitt kort för det är trasigt". Går det att göra i en taxi? Nej. Erbjuder sig någon annan? Nej. Vem måste betala? Rätt gissat.
Och häromdagen: sitter och pluggar på Studentpalatset, ska gå iväg och handla lunch till mig och frågar mitt sällskap om något önskas från cafét. "En dricka". Okej, vad för dricka? "Öuuum ja vet inte....vad ska du ha?" Ja jag ska ha en cola. Okej du tar samma.......väntan......Nej hon säger inget om pengar. Nehej. "Oj öhum du kanske ska... eller kan vi ta det sen?" Ja vi kan ta det sen. Tar vi det sen? NEJ. Och ja, jag vet att det handlar om typ 20 kronor. Men ta det gånger 394068546 så kan vi snacka.

Slutligen (fast egentligen bara i raden av saker):
* Jag får alltid vara "testperson", dvs kolla om äpplena är goda, köpa glassen för att se om den är god, vara den som beställer från internet och sen meddela om grejerna var bra och om det tog lång tid innan de kom fram och såna saker.
* Jag är assistent åt min syster, skickar ner saker till Nice, smsar hennes lönebesked, håller utkik efter tentan hon gjorde.

Och precis nu har jag ringt till en fransk mobiltelefon i en halvtimme (26 minuter och 41 sekunder). Gissa vad det kommer att kosta? Jag som lovade att hålla mina mobilräkningar (plural) nere. Där rök det, för att jag är så himla snäll och givmild. Jag röstar fram mig själv som den person som är mest benägen att löpa amok med ett automatvapen på offentlig plats om ett par år.

Tills dess, ha i minnet att jag gör vad som helst. Anything. Utnyttja medan du kan.

Ursäkta, jag ska bara gå ner i källaren och hänga mig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0