En dag som alla andra

Jag "försov" mig lite idag. Jag fräste åt mamma igår som sa att jag kunde gå ut med hunden så tidigt som möjligt: "Men herregud hur länge tror du att jag sover? Nio max!". Jag vaknade halv tolv. Det blir lite stressigt då för Ollie stod vid dörren och knep ihop sina små ben. Typ.

Idag ska jag plugga! Och jag ska göra det ordentligt så jag slipper panika innan tentan om tre veckor. Fast jag väntar på två böcker som jag beställde igår. Och två böcker måste jag köpa i någon Akademibokhandeln.

Kul att dagens "Om ett ord" var bankrutt. Skulle det passa mig tro? Efter de senaste månadernas extravaganta livsstil kom den här månaden som en chock. Jag skulle ha jobbat den där söndagen. Blä. Och jag hade ju faktiskt tänkt att åka och hälsa på Fanny i Nice, men jag antar att det får bli nästa månad. Suck! Det skulle ju inte vara helt fel med lite vårkläder någon vecka, känna solen värma och se palmer och havet. Nu sitter jag här och glor på ett slott som ser visset ut i snön som börjar bli blötsnö.

Jag vill köpa nya kläder. Men det roliga är att jag inte kan komma på ett enda plagg jag vill ha. Jag hatar att gå ut och shoppa när jag inte har en aning om vad jag vill ha. Då kommer jag hem med dyra smycken och smink istället - något jag verkligen inte behöver! Nej du, nu ska jag sätta igång och läsa Ulf Telemans Grammatik på villovägar (för andra gången för den som är intresserad).



Kommentarer
Fanny

Hepp!
Om lagenheten: sovrummet ar till vanster, ett eget rum, och koket ar - ratt gissat, bakom till hoger! Det var inte Pepsi Max utan prima rodvin for 1, 22 E...Det du!

2007-02-26 @ 16:39:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0