Drinkarflickans död

Henrik (Henriks pappa) skickar låtar som är så jääävla konstiga! Henrik skrev just att det inte är konstigt att han blev som han blev med en pappa med den musiksmaken! Kan inget annat än att hålla med! Han ska för övrigt flytta, så då är vi inte grannar längre, tråkigt som fan!

Jaha. Nu har det snöat i två dagar och två nätter. "Vi kommer aldrig tillbaka till Bullerbyn igen!" Ungefär... Det verkar bara vara jag som kommer ihåg repliker från barnprogram jag såg för typ 12 år sen. Gör det mig konstig? Hoppas inte. Men grejen är att jag vill ha sommar (unik önskan), sådär att jag går ner och lägger mig i trädgården och äter frukost och sen nästan somnar i solen. Det är så skönt! Visserligen kan man ju diskutera trevlighetsgraden i att när fångarna från anstalten får syn på en och blir helt till sig för att det ligger en tjej! Och solar! Nästan bara 50 meter ifrån dem! I bikini! Det spelar egentligen ingen roll, jag skulle kunna ha på mig en fårdräkt och de skulle bli helt vilda ändå. Ibland (eller aldrig) är det inte så kul att bo granne med en anstalt. Jag kommer ihåg när vi flyttade hit, våra kompisar ville alltid sitta vid fönsterna som låg mot anstalten, med en kikare klistrad vid ögonen. Stackars medelklassbarn som aldrig upplevt brottslighet!

Okej. Idag ska jag till skolan, slutar 15.30 tror jag. Jag borde inte åka eftersom att jag har typ Hepatit C, men jag måste just för att jag är så jäklarns dålig på grammatik, så jag behöver all hjälp jag kan få.

Ikväll ska jag bara sitta hemma och räkna mina tår, jobbar imorgon - första gången på typ 25 år, och jag ser väl inte jättefram emot det, men someones gotta do it.

Ciao


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0