To the left, to the left...

Vad tråkig jag är som inte hittar på svenska rubriker. Min hjärna protesterar när jag tänker ut fyndigheter på svenska, den har fått nog.

Idag i alla fall har jag klätt mig som rubriken antyder, alltså inte bara vänstersidan av kroppen, utan lite...åt det...hållet. Typ...politiskt. Undantaget är väskan från Mulberry. Men annars. Fast det var ganska bekvämt kan jag säga.
Typ helt vanlig.
Polotröja
Jeans
Gympaskor
Pashminasjal (INTE palestinasjal bevare mig väl)
En grön jacka. Sådär typ halvkort och så. Den är snygg. Den är inte riktigt jag.

Well, jag klär mig visserligen inte som PH (Paris Hilton) och i vissa lägen är jag ganska glad för det. Små linnen och korta kjolar och klänningar fungerar inte riktigt i december, inte i Sverige.


Juste! Idag delade de ut gratis rakhyvlar på universitetet. Och även om det var lite pinsamt att frivilligt få en så tog jag en, jag tycker att det är kul med bra rakhyvlar som till råga på allt är rosa! Det måste ju vara grejen... Sen så fick jag skriva på en del papper, jag skrev väl upp mig på en årsprenumeration eller nåt, kollade inte så noga, snart är jag bara räkningar och inga inkomster skulle jag tro.

När det var klart frågade tjejen (som stank cigarettrök - ofräscht!) om jag "hade nån liten pojkvän därhemma?". "Men nej!" svarade jag och tänkte på vem som skulle kunna vara min pojkvän, Fritz eller Ollie? Och om de också skulle få rakhyvlar skulle jag verkligen behöva den där årsförbrukningen. Och när hon hörde mitt tonfall började hon asgarva. "Hehe...he?" Var det kul? Och just nu kom jag på att hon kanske trodde att jag var lesbisk (vilket jag inte är vill jag faktiskt poängtera! Av nån anledning) och att hon också är det så att hon liksom skrattade i samförstånd och jag som inte fattar bättre skrattade med.
Fast om hon var lesbisk skulle väl inte hon stå där och kränga rakhyvlar - mina fördomar säger mig att lesbianer inte har så stor användning av dem...
Hoppas att de inte är där resten av veckan så jag måste värja mig från flirtande blickar och menande ögonkast. Eller så har jag livlig fantasi. Gissar på det förra förvisso.


Jag kanske vill bli flygvärdinna? Undrar hur mycket meriter eller hur länge man måste jobba så man bara gör schyssta first classflygningar till roliga resmål? Jag gillar kläderna. Oftast. Och jag tycker att det behövs någon ung till flygstaben, de flesta är ju gamla tanter! Eller de är kanske trettio. Gammalt i mina ögon.

Nu ska jag plugga lite (språkhistoria i mitt hjärta...eller frysbox) och sen läsa klart nya ELLE. Hjärta hjärta.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0