Svar: Jul

Fråga: Vad är fridens tid?

ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!

Fel! Det rätta svaret är: Vad är stressigt, förjävligt, förknippat med galna människor på jakt efter lycka i paketform?

För idag är ju inte jul fridfullt och vad sjungs det nu igen? En fröjdefull jul. Ha! Det kan man ju gärna önska. Kanske springer någon tokig människa ut och in på Stadium och frågar personalen: Jo, det är såhär att min kompis/man/dotter önskar sig något som kallas "en fröjdefull jul, har ni det någonstans?" Personal: "Nej tyvärr, det tog slut någonstans 1987. Eller när jag tänker efter... så har vi nog aldrig haft det".

Varför är det en sån stress? Jag vet att man alltid säger det och att alla andra jämt säger det, men come on. Jag blev typ rädd idag när jag var på stan med syster Fanny. Stress, stress och stress. Perfekta julklappen, finns den i en bok, cd, handduk, Lancômemascara? Eller finns den inne i Sturegallerian? NK? Gallerian?

Jag skar mig på julklappspapper idag. Jag var kissnödig var femte minut. Jag hade skoskav. Jag var svettig. Jag sov hos pappa så jag hade gårdagens strumpor på mig. 
Fanny frågade mig: Varför är du så sur för?

Jag absolut hatar dessa saker (rangordnat):

§ 1. IKEA. Att handla på IKEA är ett självmord, förutom att det faktiskt inte belönas med döden. Det finns faktiskt ett öde värren än döden och det är att trängas med massa barnfamiljer på IKEA, och ungarna skriker ofelbart och jag blir svettig och det kliar i ögonen. Det kliar nog mest överallt, förutom i mitt betalkort. Men det är där IKEAS naglar river värst. Sen kommer man hem och måste skruva ihop byrån man köpt. Fast lustigt nog är jag briljant på det.

§ 2. Julhandel. Se alla ovan nämnda skäl. Sammanställ dem. Där är listan.

§ 3. Tvångsshopping. Exempelvis behöver jag verkligen ett par nya jeans. Så tänker jag att ja, idag ska jag ut och hitta ett par nya jeans. Vad fint. Men vänta nu, varför passar inte 25, eller 26 som jag har? Eh..27, säger du? Okej. Egentligen kan jag redan där bara avsluta allting som har med jeans att göra, för det blir inte bättre. Det följs av att jag ser kortbent ut, eller väldigt långbent och jättekvinnaaktig ut eller både och i en kombination som faktist verkar funka, i alla fall på mig.

När vi ändå är inne på det där så hatar jag också en annan liten grej. När man går på offentliga toaletter (vilket jag gjort typ 400 gånger idag). Så sitter man där i godan ro och så vidare, sen, när man reser sig upp så känner man att man suttit i någonting blött. Då undrar jag om jag ska ta livet av mig direkt eller låta sjukdomen jag just smittats av sluka mig. För det är så äckligt. Jag brukar lugna mig med att tänka att det bara är vatten som stänkt upp när föregående toalettbesökare spolat efter sig. Sen panikar jag upp mig med att tänka att så kan det ju inte vara i 100 % av fallen och att jag säkert nu suttit i Hepatit C-kiss. Säkert.


Hahahaha! Världens längsta och neggigaste inlägg. Jag har faktiskt köpt bra saker. Jag köpte en helt underbar blyertspenna, vilket kan verka märkligt, men jag har verkligen behövt en bra blyertspenna. De jag hade var urkassa och man skriver inga bra tentor med dåliga pennor, kom ihåg det.
Sen köpte jag en halsduk från Mulberry. Den där vanliga. Jag tyckte den var lite fin. Den fick duga när jag och Fanny grät när vi gick ut ur Hermésbutiken för att vi inte kunde köpa armbanden. Ugh.

Nu ska jag sova! Äääntligen! Jag är så trött! Imorgon ska jag jobba! Jiiihuuu! Nä men faktiskt, ska bli skoj! Ha det!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0