Magsår

Jag vill vara utomlands. Långt borta. Sola, ta det lugnt, sova jättemycket (helst i solen - utan att bränna mig) och äta god mat som inte är julmat.

Jag har i och för sig inte ätit någon julmat ännu. Men bara förberedelserna är nog. Jag tänker på de som är vegitarianer. Vad äter vegitarianer på julafton? För när man tänker på det, är ett svenskt julbort helt överbelamrat med kött och fisk. Skinka, köttbullar, prinskorvar, sill, sån där fisk man har i janssons frestelse (fast jag äter varken sill eller sån där fisk i janssons frestelse), revbensspjäll, grisfötter (fast det äter väl inga normala människor längre?) och annat som jag missat.

Det känns lite ofräscht. Det känns som om jag vill peela ansiktet och kroppen efter att jag ätit all den här maten, för det känns som om det sätter sig i huden. Konstigt kanske, men jag ser allt fett och tänker hur det lägger sig under huden och kommer ut då och då. Blä. Sen att man blir fet vet ju alla.

Även om jag har större marginaler det här året att äta julmat så har jag kommit in i en period där jag inte är hungrig. Ganska opassande till jul, kan ju tänkas, men det känns rätt bra. Idag åt jag två mackor vid åttatiden och sen dess har jag ätit ett par Marianne i timmen för att klara mig. Och jag har ändå varit i stallet. Och ridit Red. Det gick bra.

Det finns någon slags tanke att jag ska göra köttbullar. Känns verkligen sådär. Vem sa att jag var bra på det? Jag gör dem imorgon. Om jag hinner, efter stallet...

Och sen allt smuts. Det är så jävla skitigt här hemma. Glöm att jag städar, det är bara jag som gör det, så jag tänkte låta bli för omväxlingens skull.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0