I'm living the zoo way of life

Jag är som Ace Ventura i Den galopperande detektiven, jag lever i symbios och harmoni med mina djur. Jag kan liksom inte låta bli, jag tycker så mycket om de avskyvärda illaluktande djuren!

Först har vi Bella, fullständigt namn Anabell, som inte tycker att det är något roligt om hon inte får sova i min säng. Men, den är väl gjord för att fler än en ensam singel-jag ska sova i den, så jag släpper in henne. Hon är duktig på att vara djur och sova i människosäng, hon sover stilla och lugnt och får inga utbrott mitt i natten. Men ett stort minus är hennes naglar i alla fall, och allt hår hon släpper.

Sen har vi Fritz, fullständigt namn Fritz, och kärt barn har många namn, Frittemannen är nog det bästa, han lyssar noga på det också. Han är kung på att mysa, han ligger så stilla i knät och kurrar lite tyst. Han är bra på att sova i människosängar, men han har tyvärr en fallenhet för att plötsligt, typ 04.36 ställa sig och nosa i ansiktet så att man tror att man ska döda honom för att det kittlas så mycket.

Slutligen har vi lilla Ullegulle, fullständigt namn Prince Oliver, smeknamn Ollie. Han är cool som fan. Han ägnar sina dagar åt att klia sig spontant, och han fortsätter hur mycket man än säger åt honom. Det är inte för att det kliar så mycket som att det blivit en vana. Det går inte att lära en gammal hund att sitta. I would know.

Dessa är djur som bor hemma med oss (mig), i stallet har vi ju SagaRar, fullständigt namn Little Saga v M, som jag redan tjatar om hela tiden.




En annan grej idag: jag måste gå på en dejt. Jag. Måste. Gå. På. En. Dejt. Idag stod jag på bussen till skolan framför en snygg kille och jag kunde inte sluta stirra. Jag såg på honom att han tyckte att det var obehagligt, men jag kunde typ inte sluta, jag var helt hänförd. Sen så fattar jag ju också att det är ett stört beteende att stå och stirra på en annan människa utan avbrott. Men jag är ju störd.
Sen satte jag mig bredvid en snygg kille sista biten och jag kunde heller inte bete mig ordentligt, utan jag satt och viftade med benen som om jag var typ fem år, varför vet jag inte, antagligen för att jag ville kanalisera mitt snygg-tyckande. Herregud, jag sitter ordentligt på glasberget nu hahahaha! Men jag vill inte träffa någon, jag orkar inte! Måste man? Typ. Fast det är så skönt att vara själv, är jag den enda som tycker det?



Dagens fråga: Ska jag gå C-kursen och skriva kandidatuppsats (jag som älskade proseminarieuppsatsen...), eller media och kommunikationsvetenskap? Vem vet?

Dagens gnäll: Jag gick från lektionen idag med akuta magbesvär, och vågade inte åka kommunalt hem (känns ju sådär om man plötsligt bara måste gå, och sitter på en buss), så jag ringde pappa så han fick åka från jobbet och skjutsa hem mig. Guldmedalj till honom. Han får julklapp! Alltså en klapp på typ kinden, det är nog det jag inspireras att göra, har noll fantasi det här året. Suck.

Dagens outfit: Blåvitrandig skjorta, finfinfin sjal i Hermesanda och smala jeans med schtövels. Hett. Kul att jag fick använda den i en kvart typ. Helt bortkastat.

Ciaociao (jag e grymt sugen på pizza, hamburgare och sallad. Typ allt på en gång)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0