Hjul

Var ute på juldagen.


Alltså är det ens en idé att jag går ut längre? Jag är så trött och sur hela tiden. Och jag envisas alltid med att ha så fruktansvärt höga klackar (mina ben blir asbra), att jag inte kan dansa och bara ser full ut när jag försöker. Gå och stå är inga problem, men när jag dansar ser jag ut som en flamingo med fel på balanssinnet inne i örat. Suck.

Sen alla människor. ALLA MÄNNISKOR! Man KAN ju vända på det och se det positivt, det är ju aldrig kul att gå ut när det är lite folk ute, men alltså... ska man behöva få armbågar i ansiktet bara man försöker ta sig till entrén och att brudar vänder sig om och bara: "ameh trängs inte för i helvete". Öö, nä jag försöker mest leva ett normalt liv och inte interagera med folk utan en lus i hjärnan.

Sen alla drinkar. Man ska vara glad för att inte behöva trängas i baren hela tiden, men när alla kommer fram och bara "här, ta den här" (kompisar då såklart, inte potentiella våldtäktsmän) så tappar man kollen på hur mycket man har druckit. Ett tag varvade jag med champagne och drink om vartannat, i varje hand.

Och don't get me wrong, Café Opera kan inte göra någonting fel i mina ögon (förutom att ta betalt muuuh!) men det kan människorna där inne (är det då inte indirekt Caféts fel...?). Som när jag försökte leva mitt normala (flamingo) liv och skulle hämta ut jackan. En kille står typ på mitt huvud. På mig. Så jag vände mig om och frågade om det möjligvis var så att jag inte syntes? Att jag var osynlig? Och då blev han jättearg och började typ battla om hur dum jag var och då vrålade jag typ rakt ut: "men åååå du är dum i huvudet", och sen gick jag.

Beter man sig så? Nej. Är det barnsligt? Ja. Kommer jag göra det igen? Utan tvekan. Suck nr. 2.

Och nu ser jag ut som en clown. Jag överdoserade inget mindre än läppglans, och trots att jag vet vad som händer då kunde jag inte sluta och vaknade igår med jättemunnen a la Angelina Jolie. Trés not sexy.

Idag red Katarina (18 år, perfekt ryttare) vår häst. Det gick så himla bra!!! Jag var väldigt avundsjuk men också väldigt glad för att se Saga så fin! Imorgon ska jag kanske hoppa, får se hur det blir, men det vore mycket roligt och mycket nödvändigt.

So long (suckers)!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0