Dagis: inkörsport till hasch

05.45: Piiiiip, piiiiip! Upp, upp, upp, kom igen nu, och och ner till köket och ät frukost! Seså, ät upp mackan nu annars får du ta med dig den till dagis. Nu måste du vara klar! På med kläderna, ja du får ta på dig prinsessklänningen idag IGEN, nej du behöver ingen mössa om du inte vill, bara du SNABBAR PÅ!

07.15: Snabbt bromsa in på dagis parkering. Ut med ungen, in med ungen i hallen, av med jackan och stövlarna. hejdå hejdå.

09.00: Ut och lek! Lek nu! Gunga på gungan, här, lek med sandlådegrejerna, lek lek lek!

10.30: In, lek inne. Nu ska vi måla händer! Vilken färg? Du får välja vilken du vill, du har alla valmöjligheter i världen! Svart, vir, rosa, blå, lila, gul, orange, grön? VÄLJ!

11.30: Lunch! Seså, håll inte på och flamsa runt, sitt ner, ta mat, ät upp! Använd bestick! Stäng munnen! ÄT UPP!

12.00: SOV! Du måste vila! Stäng ögonen! Sov nu då! Ligg still!

13.00: Lek! Ha kul! Mamma kommer snart. Här, lego, spela spel, rita, inte slåss, bara du leker!

16.00: In i bilen, in i affären, handla mat, skynda! Nej inget godis, jamen kom nu då!

17.00: Middag! Ät! Gör som du vill, nej inga grönsaker behövs bara ät upp fiskpinnarna!

18.00: Ja du får titta på Bolibompa, bara du inte somnar! Då sover du inte sen!

19.00: DUNK (alternativt somnar inte alls, för uppskruvad, som en duracellkanin)!


Förstå att ha det såhär varje dag? Från det att man är runt ett år? Jag undrar, när får man sova? Liksom bara ta det lugnt? På helgerna är det en massa aktiviteter och aldrig verkar det finnas tid. Är det så konstigt då att det finns ADHD och Damp och de grejerna?
Hade jag haft det såhär hade jag varit crackpundare vid det här laget! Hyperaktiva barn som inte kan sitta still...


Jag har aldrig gått på dagis och jag ska aldrig ha mina barn på dagis.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0