Viltfara

Jag måste säga att det ganska sällan inträffar att man råkar köra på en björn. Eller ett mufflonfår. Vad är ett mufflonfår? Eller vem, kanske. Nej, vad.
Och det är ganska roligt att man måste vara försiktig i trafiken september-oktober, eftersom att det då är brunstperiod (vilka som brunstar är oklart), och att djuren (eller människorna?) då verkar bli yra höns som ränner omkring på vägarna utan att tänka på den farliga trafiken, vilket de gör i vanliga fall. Eller?

Jag pluggar körkortsteori, och ibland är allt så övertydligt och pedagogiskt att det för det första blir ganska underhållande, fast det kan samtidigt bli väldigt förvirrande. Men hey, lagar är lagar och det går inte att ändra på.

I övrigt så gör jag inte så mycket. Väntar på att Fanny ska komma hem från jobbet så att vi kan åka och rida. Idag ska jag inte rida Saga, utan GP (Great Pleasure). Så kan Fanny och jag rida samtidigt. Väldigt kul! I väntans tider sitter jag som sagt och pluggar teori, tvättar, ringer och stör mamma på jobbet hela tiden och vill inget särskilt och dricker Loka. Väldigt varierande. Väldigt hej-jag-har-inte-tagit-av-mig-min-pyjamas-söndag. Väldigt skönt. Funderar på att ta med mig Ollie ut på en promenad. Hans söndag (och alla andra dagar) består av att sova, vakna med ett jätteryck och klia sig, för att sedan lägga sig på någon annan plats och fortsätta sova. Det verkar också väldigt skönt. Förutom klidelen.

I veckan som kommer ska jag inte göra någonting särskilt så. Imorgon ska vi ha avskedsmiddag för Fanny på La Cocaracha, som ligger på Bondegatan 2. Det blir jag, Fanny, Frida, Linda, Lina, Emelie, Hanna och kanske Karin. Jag vet visserligen inte om Fanny bjudit fler. På tisdag börjar skolan igen, ska faktiskt bli kul. Att göra någonting konstruktivt. Fast vadå, plugga och tvätta är väl om något konstruktivt! Ska nog lägga mig och sova lite av ansträngningen!

Tata


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0