Ont i maggen

Jag har suttit och skruvat på mig hela morgonen. Och det beror inte på min magsjuka eller vad fan det nu kan vara. Att ha ont i magen 24/7 är väl inte normalt? Och det är bara jag och mamma som är smittade, är det något fel på oss, tro? Nä, anledningen hette registrering vs. körkortsteori. Teorin vann, eftersom att registreringen, vid närmare efterforskning inte kunde göras idag. Eftersom att klockan har passerat 10 och 11. Det är ju ta mig fan en ren omöjlighet att vara där när det går att registrera sig. Typ: torsdag: 10.30 till halv elva. Man fattar ju inte hur det ska gå till? Och på fredagar verkar Britt Arvidsson ha semester. För då går det inte alls. Såklart. Såklart hon ska ha semester. Varför kan jag inte bara ringa? Eller maila? Det är väl inte så att man falskt kan typ anmäla någon, för att jag vill ju gå? Det är väl inte så att någon ringer och bara "hähä hej jag heter Sofia och jag VILL gå den här kursen, så sign me up!"? Eller? Det vore väl värre om någon ringde och tackade nej i och för sig. Men DET kan man däremot få göra! Jaha. Man måste ha med sig antagningsbevis och grejer, men jag menar, det finns ju på studera.nu eller vad den där jäkla sajten heter, och det kan man väl bifoga? För det kan väl inte vara så illa och elakt att jag måste åka en och en halv timme dit, för att vara där i fem minuter, och sen åka hem en och en halv timme! De tre timmarna tillbringar jag mycket hellre i stallet! I mean, my god.

Men naturligt nog faller valet på körkortsteori, och faktiskt inget illa i det. Nu ska jag bara klara det där jävla provet, annars är det någonting som står riktigt fel med mig, och då borde jag istället gå till en läkare och få en diagnos. Jag är så trött på att inte fatta någonting. Men sen om jag tänker på vissa personer som både klarat teoriprovet och uppkörningen, så ska väl jag, JAG, klara det? Men icke. Jag är made för att bli skjutsad. Ska ta ett snack med papi, och be honom fixa en chafför åt mig. Det är väl inte så mycket begärt. Eller? Han hade förresten ringt, för typ tjugo minuter sen, och jag missade precis samtalet, men nu är det bara upptaget. Jag blir galen.

Imorgon är det fredag, och den deeejt jag hade har utvecklats till en middag imorgon istället. Det är ju bra. Väldigt kul. Jag ska inte äta något annat än äpplen (fast päron är egentligen bättre) fram tills dess. Kanske dricka lite vatten. Men sen då, jag får ju jättejättejääätteont i magen varje gång jag har ätit, så hur fan förklarar jag att jag måste gå dubbelvikt en halvtimme efter middagen? Typ fråga efter en säng eller? Och bara "nänä jag mår finfint, ska bara ehh..ligga här en sväng". Som om jag vore 103 år.
image33

Plugg away!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0