Najs

O la la! Idag bokade mamman mina biljetter till Nice! Fett fint som de säger där borta... Inte i Nice alltså. Då säger de typ bonjour. Jag kan ingen franska. Eller jo, jag kan säga mitt namn, min ålder och var jag bor. Och beställa på restaurang. Funkar nog bra. Jag kommer att få ströva omkring själv på gatorna när Fanny är i skolan. Det kommer sluta med att jag blir tvångs/hedersmedlem i något av de större gatugängen där och måste bära bandana och odla moppemustasch. Eller så väcker jag alkisen i mig till liv och spenderar all min lediga tid på en bar och får skrumplever. Det blir mycket att förklara för pappa när jag kommer hem.

Fast ett braigt alternativ finns ju också: ligga på stranden på förmiddagen och shoppa på eftermiddagen, sen äta middag med Fanny och hennes kleptomaniska rumskompis och gå ut i Monaco och i Cannes och åka till den där härliga marknaden i Italien. Det känns ju som den mest sunda lösningen. Förutom att jag typ har minus 97676924 miljoner på kontot när jag kommer hem. Men det känns kanske värt det. Och jag slipper Den Fantastiska Skolundervisningen i en vecka. Najs.

Det enda som är mindre hey ho let's go är att planet går kvart över sju. På morgonen. Vi måste typ åka hemifrån fyra. Iiih jag är inte gjord för Den Tidiga Timmen. Och ja jag Gillar Versaler. Men mamma ska skjutsa mig. Fast jag funderar på att övningsköra. Och typ göra en Fanny mitt i allt: köra en timme åt fel håll på motorvägen. Hihi.

Nepp hepp!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0