Socialpsykologiska experiment

Japp, man kan mycket väl säga att jag har varit del av ett socialpsykologiskt experiment idag. Eller ikväll/natt kan man säga. Fast i Stureplanstid är det väl väldigt tidigt I guess. Men i alla fall.

Jag och Fanny satt hemma och tittade på varann. Sen tänkte Fanny åka iväg till en kompis och körde iväg då i sin lilla svamp-bil. Snart kom hon tillbaka och basunerade ut att det var vrål-punka på den. Chamigt. Sen satt vi och glodde lite och så trillade det in ett sms från Patrick som skulle ut och tyckte att vi också skulle det. Klart vi var på. Det vi var mindre beredda på var att det som gällde var Söööder. Söder. Jag har nog aldrig satt min fot där. Fast hela släkten på pappas sida bor där. Men i alla fall. Vi var på något ställe som hette nåt som rimmar på "tarmen". Fanny och jag. Och ja, vi blev uttittade, och Fanny frågade varför jag såg så livrädd ut. "Därför att jag är det!!!" Svarade jag. Folk gav oss/mig "I'm gonna fucking kill you" blickar och var svartklädda. Vad finns det för anledning att INTE vara rädd?

The outfit: Kate Moss-byxorna, Tigerskjorta, Hermés-look-a-like sjal, vit kappa (jaaa den är tillbaka från kemtvätten!!!!) och guldskor plus liten blå Longchamp. Alltså = vanlig outfit. Men jag blev typ litterally dödad för det. Men typ förlååååt för att jag glömde att färga håret svart och klippa det dödskort,och förlååååt för att jag glömde att ta på mig min randiga tröja och Cheap Mondayjeans. Herregud.

Sen var det en massa Nacho-killar (spanjorer) som inviterade oss till deras bord. Ehh japp, vi tackade nej. Japp.

Oh. My. God. Säger jag bara. Jag svepte tre öl på raken. Jag hatar öl.

Ciao


Kommentarer
fanny

HAHA! Svampbil! Var har du fått det ifrån??? Does it looks like a swamp (träsk?) to you?
Men sååå trist var det väl inte? Lite uppvärmning inför räkbåten den 3:e...

2006-10-15 @ 16:18:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0