Nothing in this world

Kan det inte bli novemer snart? Helst den sista... Isabel fyller år snart, den 23 oktober. Igår diskuterade vi huruvida vi skulle ha en fest eller inte. Hon hade tänkt på precis samma sak som jag, alltså, tänk om man har bestämt sig för att ha fest och bjuder in massa människor och typ "woho det blir världens fest", så kommer det bara typ tio stycken. Eller värre: fem stycken. Eller ännu värre: ingen. Gud så sorgligt. Det är ju liksom det man är rädd för när det är fest, att ingen ska komma, eller att det blir världens tråkigaste fest. Fast vad är det som gör att en fest är rolig? Jag har försökt klura på det där, men blir inte så mycket klokare.

Jag var ute och gick med min lopphund idag, och det är verkligen svinkallt ute. Mina händer har dessutom varit klingande isbitar hela dagen. Svettigt. Inte.

Nu är jag jättesugen på att gå ut eller nåt. Kanske gör det på onsdag. Fast orka... Det skulle vara så mycket roligare om någon hade nån kul fest istället. Senaste var typ i somras på Lidingö. Fast det kan ju inte stämma i och för sig. Nej juste, jag var i Johannelund (världens ände) för ett tag sen.

Jag ska sitta barnvakt idag, från sex till nio. De som känner för det kan ju ringa och muntra upp mig under tiden. Fast så ska jag inte säga, det är faktiskt kul att vara barnvakt där, särskilt som mamman är hemma. Och barnen är jättegulliga och roliga så det är inget fel.

(felet är, som mamma säger, att jag är vingklippt. Jag skriver dödsdåligt)
Ciao


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0