Mysteriet på Svartsjö slott

Idag ska jag lassa hö. 4 ton, som sagt. De som kommer med höet är en man och en kvinna. Kvinnan är faster till några vänner i Sala. Hästvärlden är liten, ack så sant. Jag tackade ja till detta mission utan att för en sekund tänka på mina svaga armmuskler. Eller snarare obefintliga armmuskler. Jag kanske börjar gråta efter tre balar? Lite oroväckande det där.

En annan sak som är oroväckande är att jag hade en påse med Dumleklubbor (ja jag vet, hej trejde klass), men nu när jag skulle ha en klubba, låg det bara en ensam stackare kvar i skafferiet. Seg, dessutom. Vilket mysterium (det märks verkligen att jag inte har något jobb)! Jag måste utreda saken närmare. Lite uteslutningsmetoden: Mamma: äter inte godis, har inte gjort det på 2 ½ år. Per: skulle nog inte våga utan att fråga först. Sofie: samma sak här, hon är väl livrädd för mig. Fanny: Ahaaa...Tveksamt här alltså. Jag vet att hon är en samvetslös godisälskare, kan det vara hon? Slutsats: Mycket möjligt. Att det är Fanny, vill säga.

Helgplaner? Nästan obefintliga. Oliver ska bjuda mig på en kulinarisk överraskning, och det ser jag fram emot. Men sen då? Typ titta på Idol...Charming. Men med tanke på att jag ska upp sju på lördag och jobba till halv fem så bör jag vara hemma. Eller åtminstone ta det lugnt. Och bara dricka lite vin (såhär kan jag hålla på tills jag tycker att det är okej om jag bara dricker en tequilaflaska).
Men lördagen ser något ljusare ut, ska väl typ ut. Kanske La Camera (känner mig alltid så jävla ung och liten där) med Fanny och kanske Emelie och...äh jag har inte planerat något mer ingående. Yeye.

Den 3e november ska jag åka med/på/i en räkbåt. Det ska jag göra med Fanny, Patrick (heaven sent haha), och resten av det förträffliga gänget jag inte umgåtts med på sååå länge. Jag hoppas att typ Johan och Lövet och Jon och Fredrik ska med. Men jag vet inte... Kongosarna också! The Kongo brothers...Och om man spånade vidare skulle det ju vara great om Johan Lilja var med. Med titeln Världens Sötaste Kille.
ÅH! På tal om det....Jag är jättekär. I Kaj Zachrisson ....Hoppas ingen missade programmet om honom (och Sverre lite) halv tio på tvåan. Men, ett stort men, han har någon norsk brud med dreads (men som om jag hade haft nån chans i alla fall!! Hahaha). Usch nu svamlar jag bara.

Nu är det dags att iklä mig stallkläder och studsa ut i dimman!
Ciao!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0