It aint over til the fat lady sings

Jag vet. Jag ska sluta med mina engelska rubriker. Men jag har så dålig fantasi (nöjd nu Oliver?!), så för tillfället får det räcka.

Varför tror jag att jag är så anti-reality? Varför kunde jag inte inse igår att jag inte var frisk trots allt? Men jag ringde faktiskt mamma och frågade om jag kunde gå ut (kändes jätteskumt, har inte gjort det på flera år, utan det har mest varit "jag drar nu!"), och hon blev väl lika förvånad som jag kände mig. Hon sa dock att halsontet som jag fortfarande hade kunde göra allt värre, men jag som tyckte att jag mådde så bra, tänkte att det blir nog bara bättre from now on.

Tjena, vad rätt jag hade. Inte. Fast i början av kvällen mådde jag superbra och var pigg och glad, sugen på utgång. Men ju längre kvällen fortskred, desto mer vissnade jag. Jag, Isabel, Fanny (inte syrran igen), Petra och en till tjej jag inte kommer ihåg namnet på, satt och småpratade med gästerna på klubben vi var på. Det var väldigt trevligt, några killar från Skåne satte sig vid oss och vi hade kul. Men sen liksom kände jag hur jag blev varmare och varmare (kan ha något att göra med att jag hade på mig linne, skjorta och lammullströja), och halsen blev bara mer och mer ilsken. Jag kollade på klockan. Tjugo över tolv. Men gud vad skämmigt, jag har blivit så jävla gammal och grå. Eller sjuk bara, who knows?

I alla fall åkte jag till Scandic Angalis (stavning iih) och mötte upp Fanny (systern) som var där på någon snowboardefterfest, tydligen BARA snygga killar precis överallt. Jag fick lite ångest att jag inte varit där istället. Eftersom att både hon och jag var nyktra (fast i mitt fall spelar det ju ingen roll), så hade hon tagit bilen till Stora Mossen och vi kunde lätt åka hem. Såååå skönt! Vid två var vi hemma och jag tog en dusch och en macka-to-go (till sängen vill säga).

Idag har jag legat i sängen till halv fyra, sen tog jag en dusch till och nu måste jag gå ut med min underbara hund (hans prefix skiftar beroende på mitt humör). Fanny är och rider...Jag vill också, men mitt nöje idag består av reorganisation i garderoben och körkortsteoripluggande. Det är bara typ två veckor kvar! Aaahh panik!

Ciao


Kommentarer
Marina

I love this blog !!!
Take a look to my shoes...
Marina (from France)

2006-11-12 @ 23:33:26
URL: http://escarpins-marinamode.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0