All you need is love, love, love

Ärade läsare av min blogg. Så har vi åter samlats här idag för att bevittna ännu fler av Sofias tankar, inte bara om sig själv, utan om andra, middagsplaneringen, den kommande julen och andra mycket relevanta saker. Sammandrag ur tidigare bloggs tankar:

Sofia tycker ganska bra om sig själv, med undantag för att hon ibland både är och känner sig extremt korkad, blåst och allmänt puckad. Vissa dagar känner hon sig söt, andra vill hon bara gräva ner sig för att hon är så ful och fet. Inget är alltså bestående, och humöret ändrar från dag till dag, om inte från timme till timme.
(var tvungen att skriva om mig själv i tredje person bara)

Vad jag tycker om andra? Tyvärr är jag av den uppfattningen att de flesta är såna idioter att det inte är värt att slösa varken tid, pengar eller engagemang på dem. Något fint jag ärvt av min far. Mina vänner tycker jag dock väldigt, väldigt mycket om, och detsamma gäller min familj. De är det bästa i mitt liv, fast jag kan hata både vänner och familj ibland. Allt kan ju till slut gå en på nerverna.

Middagsplaneringen går som smort, och jag inser att jag tjänade typ 2000 kronor på att be pappa om köttet än att köpa det i affären. En jägarpappa är bra att ha. Jag tänker på bordsplacering, vinglas, viner, tillbehör och hur jag kan vara den bästa värdinnan. Mycket att tänka på men jag älskar verkligen sånt här. Ett tag ville jag ha en "prins" som delade ut inbjudningskorten personligen. Jag insåg snabbt att jag inte har en bror eller någon annan som kan mutas, så jag överlåter inbjudningsöverlämnandet till postis, han kan ju i alla fall sitt jobb.

Den kommande julen blir intressant. Den ska firas i Finland, mormor fyller 80. Så jag ska sitta där och vara tyst alternativt svara ja eller nej på deras frågor. Jag är sjukt irriterad på mig själv att jag inte har lagt manken till och verkligen försökt lära mig mer finska. Well, se andra stycket. Ibland är jag korkad. Jag är lite orolig, för i min släkt är vi typ 2384 stycken. Om alla ska ha julklappar tänker jag bara önska mig pengar som lite igenfyllnad av det stora hålet i plånboken.

Annat då? Personalfest ikväll! Jag tänkte på hur mycket jag verkligen tycker om de som jobbar där. Självklart finns det några som jag inte gillar/inte umgås med, men det finns så många andra som man kan vara med då. Alltid är det någon man tycker om när man jobbar. Aint that the best thing in the world? Jag ska dock ta det lugnt ikväll, eftersom att jag var ute även igår, och jag försöker ge min lever a breake. Får se hur det går.

Nu ska jag klä ut mig till en fullfjädrad prinsessa!
Au revoir



Kommentarer
Oliver

Hörde att du va stunning som prinsessa.

btw - skulle inte du o jag fira jul - baaaara du o jag :"(

^^

2006-11-06 @ 00:48:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0