Paljoo lunta mutta ei taskkolampoa

Shit jag har säkert stavat jättefel. Varför kan jag inte bättre finska för? Nu är liksom jag, mamma, Per och Fanny i Finland och jag stammar mig fram som en utlänning. När jag och Fanny var små så ville pappa att vi bara skulle prata finska (diktatoriska metoder) med mamma, men vi slutade med det. Hur jävla synd är inte det? Då tyckte vi att pappa var en jäklarns stalin, nu ångrar jag mig. Pappa vet alltid bäst.

Anywho. Jag har köpt upp mig på läppjuck, såsom Mirame, Blistex och lite andra. Sen köpte jag ett leopardfärgat diadem (japp, jag är den sista i världen som köpte det typ), en såndär sjal som alla har. Sån där silkig. Det var härligt med en liten shopping-spree. Sen gick vi vidare till mataffärerna och dom är så jäääävla härliga!!! Karelska piroger så långt ögat når, ost i singelförpackningar, cider och öl med 4,7 % alkohol.... Allt är tusen gånger bättre.

Min chef ringde idag. Han pratade först med Fanny och så om lite jobbtider, sen frågade han vart jag var, om jag jobbade i Svartsjö idag. Fanny typ "ehh...näe vi är liksom i Finland...försöker fira lite jul...(MEN DET GÅR INTE NÄR DU RINGER HELA JÄVLA TIDEN)".

En glad nyhet: Emelie - the best friend in the whole world, hennes syster Catarina har fött en liten son!!!! Han kom idag på dagen och vägde 3800 gram. En toppsöt liten kille som ska heta Muhammed. Nej skoja bara dom har inte bestämt namn. Kanske Zlatan?

Nu ska jag trycka i mig lite mer mat. Gulp.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0