Kul jul + ful jul = min jul

Nu har vi åkt till mammas syster istället, som bor i en annan stad. Dom bor i ett litet radhus, där det just nu inte händer ett jota. I den förra staden bor resten av hela släkten och det finns alltid något att göra, någon att vara med och om inte, kan man mysa med min morbrors underbara hund. Här har dom en katt som är fet och inte gillar nya människor.

Alltså. Jag vill inte vara otacksam eller så, men de andra i släkten förstår och kan prata svenska, eftersom att jag inte kan prata finska så bra, men här så är det bara finska som gäller. Tur att jag har Fanny och Per med mig. Mamma förvandlas alltid till en sur skitunge när vi är i Finland. Inget support what so ever, det är som när vi går av planet så kör hon en headturn a la Exorcisten och bara "you're on your own now MUHAHAHAHAAAAAA". Jag skulle kunna börja gråta.

Just nu är skinkan i ugnen och passande nog är alla dörrar, fönster och övriga ventilationsmöjligheter stängda. Riktigt så att grisjävelns fett sätter sig i håret och täpper igen alla porer i huden. Jag ska gå och duscha. "Men vill du inte bada bastu?" Eh nej tack, jag ska typ duscha iskallt så att alla porer stänger sig själv och stänger ute oset. Uhuu.

Jag drömmer om en juuuul. Heeeeeeemmaaaaaaa.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0